רשימת המאמרים המלאה

רשימת המאמרים המלאה

השמיכה בלוג ביטוחי

מאמר 1: העיקר הבריאות! הכיסויים החשובים למבוטח המתחיל

עולם ביטוחי הבריאות נתפס כמורכב, יקר ולא מובן עבור מרבית האוכלוסייה. במאמר זה זיקקתי עבורכם את ביטוחי הבריאות החשובים ביותר. בעזרת מידע זה תוכלו להיות בטוחים שיש לכם את כל ההגנה הדרושה לאדם הסביר, מבלי להשתגע ומבלי להוציא מאות ואלפי שקלים בחודש על ביטוחי בריאות מסוגים שונים. לינק למאמר


מאמר 2: מה יקרה ביום שבו לא תקבלו משכורת? דברים שכדאי לדעת

ביטוח אבדן כושר עבודה נועד להגן עליכם ביום שבו לא תקבלו משכורת כתוצאה ממחלה או תאונה ולהחליף את השכר החודשי בעת צרה . אם ברשותכם מוצר מסוג זה ייתכן ואינכם מכוסים כהלכה. בדקו בהקדם אם הביטוח כולל בתוכו כיסוי למקרה של נכות חלקית ותשלום רטרואקטיבי החל מהחודש הראשון. לינק למאמר


מאמר 3: מעגלי ביטוח – מדריך

עבור מרבית האוכלוסייה חסר כלי אמין ופשוט שיאמר להם מה הביטוחים המרכזיים שעליהם לרכוש. מדריך “מעגלי ביטוח” ינחה אתכם צעד אחר צעד איך לבדוק מה הכיסויים הביטוחיים שכבר ורכשתם, והאם יש כיסוי קריטי שחסר לכם. לינק למאמר


מאמר 4: הכיסויים החשובים

ביטוח בריאות אידיאלי נועד בראש ובראשונה להעניק לנו הגנה באותם המקרים שבהם שלא נוכל לממן לעצמנו את עלויות הטיפול מבלי לקרוס כלכלית. במאמר “הכיסויים החשובים” נסקור את הביטוחים הקיימים בשוק וממקם את חשיבותם לאור תפיסה יסודית זו. לינק למאמר


תחת השם “הבריאות שלי” מאפשרת חברת הפניקס למבוטח לבחור חבילת בריאות שהכיסויים בה מותאמי גיל. גישה זו מעניקה לנו הזדמנות לראות אילו ביטוחים משותפים לכל קבוצות הגילאים ואילו רלוונטיים יותר לקבוצות גיל מסוימות.


כאשר רוכשים ביטוח סיעודי דרך קופת החולים חשוב לדעת כי מוצר זה לא יכסה אתכם במקרים רבים בהם תגיעו למצב סיעודי. גם במוצרי הסיעוד הפרטיים יש מגבלות שונות. לאחר קריאת המאמר תדעו לאילו מאפיינים יש לשים לב על מנת לרכוש הגנה מיטבית ולא ליפול בין הכיסאות.


מאמר זה ממחיש את יתרונות המוצר הסיעודי של חברת מגדל על פני שאר החברות בשוק. תוך כדי הבנת היתרונות אנו נחשפים להבדלים הרבים שיש בין מוצרי הסיעוד השונים בשוק.


פוליסות הבריאות הנמכרות כיום מתחדשות אחת לשנתיים וזאת מבלי שהמבוטח נדרש לחתום על הצהרת בריאות חדשה. המאמר מציג יתרון זה על ידי התבוננות במוצר תרופות פרימיום של הראל, ועוקב אחת השדרוגים של המוצר החדש.


פוליסת ניתוחים בחו”ל מעניקה כיסוי גם לטיפולי שיקום שונים לאחר ניתוח. מדובר בתוספת חשובה ומועילה, אך מתברר כי ישנן חברות אשר מתנות את קבלת הטיפולים בכל כך הרבה תנאים מקדימים קשים ומסובכים, עד שהם מרוקנים למעשה את הכיסוי מתוכן.


בניית פוליסת בריאות ברמת משפחה מחייבת ידע מקדים. אחרי קריאת המאמר יהיו בידיכם נתונים שיסייעו לכם להימנע מטעויות בעת רכישת ביטוח בריאות עבור משפחתכם.


לא רבים יודעים כי בישראל פועלות למעשה שלוש מערכות בריאות במקביל. בין מערכות אלו מתקיימים יחסי גומלין ייחודיים שתוצאתם היא מערכת הבריאות כפי שאנו מכירים.


פוליסת בריאות היא מוצר ייחודי שאינו דומה לאף מוצר צריכה אחר שאנו מכירים. במאמר זה נדון בכך ונראה מדוע מדובר במוצר הדורש סוג אחר של הבנה ומערכת שיקולים.


במאמר זה ננסה להשיב על 7 שאלות מרכזיות בהם מתלבטים מרבית המועמדים לביטוח המעוניינים לשקול הצטרפות לקולקטיב בריאות.


כניסה ויציאה מביטוח בריאות קולקטיבי הינו תהליך מורכב למדי המאפשר למבוטח ליהנות מזכויות והטבות רבות. כל זאת בתנאי שנדע להשתמש בסעיפי הפוליסה הרלוונטיים לטובתנו. במאמר זה נציג מה שחשוב לדעת בעת הצטרפות ויציאה מקולקטיב בריאות.


מערכת הבריאות בישראל מחולקת לשלושה רבדים. במאמר זה נתמקד ברובד השלישי ונראה כי ביטוח מסחרי פרטי מחולק למעשה לשתי מערכות עם תנאים וכללים שונים: הביטוח הפרטי האישי אל מול הביטוח הקולקטיבי.


רכיב “נכות מתפתחת” היא מוצר בקרן הפנסיה אליו ניתן להצטרף באופן יזום על ידי פניה פשוטה לחברת הביטוח או לסוכן. מדובר בתוספת זולה ומעולה שתשדרג את כיסוי הנכות בפנסיה ותדאג לכם ל”העלאת שכר” אוטומטית גם במקרה של קבלת קצבת נכות.


עולם ביטוחי המנהלים עבר שורה ארוכה של רפורמות מרחיקות לכת. אנשי מקצוע רבים העוסקים בתחום סבורים כי החל משנת 2013 המוצר למעשה איבד את הרלוונטיות שהייתה לו וכעת הוא נחות משמעותית מהמתחרה העיקרי – קרן הפנסיה. במאמר ננסה לערער על תפיסה רווחת זו.


נצלו את ההזדמנות שבמכתבי הקנסות שקיבלתם, קחו אחריות לעתידכם, על אף האנטגוניזם הרב והמוצדק כלפי התערבות המדינה בניהול כספיכם ואם יש צורך היוועצו באנשי מקצוע


מבוטחים רבים מתלבטים האם לשדרג את כרטיס קופת החולים שברשותם או לרכוש ביטוח בריאות פרטי. עבור חלקם, זו בהחלט יכולה להיות החלטה מצילת חיים.


חלק ממסלולי הפרישה הקיימים אינם רווחיים עבור קרנות הפנסיה. בהיותה של הפנסיה תקנון הניתן לשינוי קיימת סכנה להרעה משמעותית של תנאי הפרישה.


בזו אחר זו ביטלו חברות הביטוח את פוליסות הסיעוד הפרטיות. זהו אירוע בסדר גודל חסר תקדים שאת השלכותיו יגלו המבוטחים רק בעוד עשרות רבות של שנים.


עולם ביטוחי הבריאות סובל ממחסור בהשוואה איכותית של פוליסות בריאות. המידע הקיים אינו מספק מענה אמיתי לצורך של השחקנים השונים להבין מה יש ומה אין בפוליסות וקשה לדעת איזו פוליסה עדיפה על רעותה בהינתן ההשוואות הקיימות.


בכירים בכלכלה ובעיתונות הישראלית מרבים לשבח את פועלה של הממונה לשעבר, דורית סלינג’ר. יחד עם זאת, לסערת השינויים יש מחיר שחברות הביטוח צפויות לגלגל לפתחם של המבוטחים הקיימים והעתידיים.


המלחמה נגד הכפל הביטוחי נובעת מבורות, ותעלה למבוטחים ביוקר. הגיע הזמן להבין כי אם לא נעשה סדר במושג “כפל ביטוחי”, מבוטחים רבים עלולים לבטל פוליסות חשובות ולאבד את הזכויות המגיעות להם.


בין מוצרי הבריאות הנמכרים היום ביטוח מחלות קשות לילדים הוא אולי החשוב והמעניין ביותר. לתפיסתי, זהו מוצר חובה לכל תא משפחתי.


הפעולה הטכנית של איזון תיק השקעות ידועה למעטים, אך היא טומנת בחובה יתרונות עצומים כגון הורדת רמת הסיכון במקביל להעלאה משמעותית של התשואה. אם ברשותכם אחד או יותר מהמוצרים הבאים: קרן פנסיה, ביטוח מנהלים, קרן השתלמות או קופת גמל, תוכלו לעשות שימוש באסטרטגיה זו מבלי לשלם מס על שינוי התמהיל.


מערכת “מבט” מאפשרת למשתמש לקבל המלצה לרכישת פוליסה באחד מעולמות הבריאות, בהתאם לנתוניו האישיים. יש בכך מהפכה צרכנית של ממש שכן המערכת רותמת את הטכנולוגיה כדי למקם מחדש את סוכן הביטוח במקומו הראוי, כמומחה תוכן של חברה אחת או שתיים ומחזירה למבוטח את הכוח שאבד לו: לבחור ביטוח בפשטות, שקיפות ואמינות.


ביטוח בריאות פרטי נתפס עבור רבים כמוצר מותרות יקר המיועד “לעשירים בלבד”. לא פלא אם כן, שרק 30% מאוכלוסיית המדינה מחזיקה בביטוח כזה. כמיתוסים רבים אחרים, יש בתפיסה זו מעט מן האמת אך גם לא מעט טעויות יסודיות. אבקש להציג את הטעויות הנפוצות שאנשים עושים בבואם לרכוש ביטוח בריאות. בהמשך אציג פתרון בדמות ביטוח בריאות לילדים ב-15 שקלים בלבד.


מומחי בריאות רבים סבורים כי רכישה של הרובד העליון של הכיסוי בקופת החולים הוא מעשה מיותר ובזבזני. לדבריהם, עלות הרחבה מכיסוי כללית זהב לכיסוי כללית פלטינום אינו מוצדק מבחינת המחיר וכי עדיף לחסוך את הכסף או לייעד אותו לרכישת כיסויים פרטיים. החלטתי להתעמק בשאלה ולראות האם, ובאילו תנאים, השדרוג משתלם למבוטח.


אחת ההחלטות החשובות שאנו כהורים צריכים לקבל, נוגעת לעניין צירוף ילד שזה עתה נולד לביטוח בריאות זה או אחר. בדרך כלל ברירת המחדל תהיה צירוף הילד לביטוח המשלים של קופת החולים. אך מה לגבי צירוף הילד לביטוח בריאות פרטי? מסתבר, שמבין כל חברות הביטוח הפועלות בישראל כיום, הפניקס היא היחידה שבה ניתן, בתנאים מסוימים, לצרף ילד לכיסויים העיקריים מבלי למלא הצהרת בריאות או פרטים רפואיים כלשהם.


הזדקנות האוכלוסייה בישראל היא משבר צפוי ובלתי נמנע. שימור כספי חיסכון לכל ילד למטרת פנסיה מהווה מינימום נדרש בדרך לפיתרון. זהו צעד ראשון וחשוב בדרך להטמעתה של חשיבה כלכלית בחיי היומיום שלנו ושל דור העתיד.


אם ילדתם, או אתם לפני לידה, אתם בלחץ ויש מליון סידורים לעשות. מרבית הסיכויים שמה שלא רשום לכם – יישכח ברגע האמת. במדריך פרקטי זה תמצאו את כל הדרוש ליצירת מערך הגנות אידיאלי עבור משפחתכם.


רכשתם ביטוח בריאות בגיל צעיר ואתם חושבים שאתם מוגנים גם בגיל מבוגר? תחשבו שוב. ישנם מקרים בהם התפתחות הפרמיה תגיע לעלויות כל כך גבוהות שמרביתכם לא יוכל כלל לממן אותה ותיאלצו להיפרד ממאות שקלים בחודש או בלית ברירה לבטל את הפוליסה. הפתרון? במאמר שלפניכם


פוליסת ניתוחים בחו”ל הוא אחד המוצרים החשובים ביותר שיש לביטוח הפרטי להציע. עלותו נמוכה מאוד ופוטנציאל המימוש שלו גבוה ביותר. היכרות טובה עם המוצר תהיה קריטית עבורכם במידה ותידרשו להפעילו.


בועידת הבריאות של ישראל לשנת 2020 עסקו בשאלה, מה מבין הביטוחים הפרטיים המוצעים כיום ישרתו את המבוטח כשיגיע לזמן התביעה. כדי להשיב לשאלה זו אנו נדרשים להבין היכן מסתיים הכיסוי של סל הבריאות ומתחיל הכיסוי שיש לרכוש באופן פרטי


מבקר המדינה קבע כי מדד השירות בתחום ביטוחי הבריאות מהווה כלי חשוב אך אינו מדוייק דיו כדי לאפשר בחירה מבוססת של ביטוח. דו”ח נתונים סטטיסטיים כולל בתוכו התייחסות לאחוז אישורי תביעות לפי סוג מוצר ובכך מסייע בהשלמת המידע החסר


פוליסת ניתוחים בחו”ל כוללת כיסוי לביצוע פרוצדורות רפואיות בחו”ל. הפוליסה נרכשת באופן פרטי כהרחבה לפוליסת ניתוחים המשווקות על ידי חברות הביטוח. למרות השם הדומה קיים הבדל ניכר בין הפוליסות.